Vanaf nu mag ik mijzelf Certified eCoach Level I noemen
Natuurlijk coachte ik al digitaal door te videobellen maar ik vond het fijn om mij daarin verder te scholen. E-coaching kan namelijk ook via andere kanalen zoals e-mail of telefoon. Feitelijk zijn alle digitale middelen te gebruiken voor coaching.
E-Coaching kan een aanvulling zijn op een Face -to-face coaching. Het grote voordeel hiervan is dat er tussendoor in een hogere frequentie contactmomenten kunnen zijn. Dit kan handig zijn om kort op de bal feedback te geven of tussendoor vinger aan de pols te houden tijdens een oefening.
Nu hoor ik je denken; ‘iedereen kan e-mailen dus waarom zou je daar een opleiding in volgen?’ Dat dacht ik aanvankelijk ook maar E-coaching is een vak apart en niet te vergelijken met het reguliere e-mailen of coachen. Tenminste, als e-coaching daadwerkelijk ingezet wordt als onderdeel van een coachtraject dan is het belangrijk om te weten wat wel en niet werkend is.
Het grootste voordeel van e-coaching is dat je door het schrijven gedachten kunt ordenen en snel tot inzichten kunt komen. Daarbij is het heel effectief om te reflecteren op hetgeen je besproken of geleerd hebt tijdens een sessie of oefening. Kortom, een goede aanvulling op een coachingstraject!
Wil jij weten wat De Andere zaak voor je kan betekenen?
Vraag een gratis kennismakingsgesprek aan door een afspraak te plannen in mijn digitale agenda
0 Reacties